marktsegmentatie

 - marktsegmentatie
 - market segmentation


Het onderverdelen van de markt in groepen consumenten met min of meer gelijke gebruikerswensen. De onderverdeling is van belang voor de productontwikkeling en voor de marketing.
Bron: Kennisconsult


A business process focused on defining market segments on the basis of customer demographic or psychographic attributes (such as age, location, culture, etc.). Segmentation is best when it uses the same understandings gained from market and user research used in Environmental Modeling and Positioning. Distinct market segments identify customers who require different products and services (either in configuration, features, pricing, messaging, or support).
source: http://www.sustainabilitydictionary.com/

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 13-06-2014
Thema: ontwikkeling
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Meer over marktsegmentatie

Literatuur
(4)
Lessen
(0)
Gereedschap
(26)
Multimedia
(0)
De praktijk
(0)
Experts
(0)
Links
(1)

Verder zoeken naar marktsegmentatie

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     marktsegmentatie
     market segmentation
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.