schoolmarketing

 - schoolmarketing


In enge zin opgevat, heeft onderwijsmarketing tot doel gegeven producten en diensten aan de man te brengen. De school tracht zichzelf en haar opleidingen te verkopen en leerlingen te werven. Marketing is verkoopbevordering.
Maar er bestaat ook een ruimere opvatting over marketing. Daarin gaat het om de ontwikkeling van producten en diensten die aansluiten bij de werkelijke marktbehoeften. Als de markt door meerdere aanbieders bediend wordt, zal de school overwegen zich met de eigen opleiding te positioneren temidden van concurrerende scholen of opleidingen.
Bron: http://www.onderwijsethiek.nl/wp-content/uploads/2010/11/Schoolmarketing.pdf

Laatst bijgewerkt: 22-11-2011
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):
Gerelateerde begrippen:

Verder zoeken naar schoolmarketing

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     schoolmarketing
    
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.