- focusgroep
- focus group
- groupe de réflexion
- Fokusgruppe
Een kwalitatief marktonderzoek, waarbij 8 tot 12 deelnemers in de markt bij elkaar zijn gebracht om onder leiding van een moderator te discussiëren
over voor het onderzoek relevante onderwerpen, zoals problemen van klanten, producten, mogelijke oplossingen voor een bekend probleem, e.d..
De resultaten van de discussie zijn bedoeld voor eigen gebruik van de organisator van de bijeenkomsten; ze zijn niet te veralgemeniseren voor de hele markt.
Bron: Kennisconsult
Bij de focusgroep worden verschillende gebruikers samengeplaatst om een aantal
producten/concepten te bespreken. Meestal gaat het om producten/concepten voor
consumentenproducten. Door de interactie van de participanten worden reacties
losgeweekt over verschillende aspecten van het product/concept.
Bron: http://www.d-sciencelab.be/newpic/glossary/
A small group of employees (normally six to twelve) invited to
actively participate in a structured discussion with a facilitator.
Source: Adnan, MBA: HR Glossary from A to Z
Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.
Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.