- organisatiecultuur (bedrijfscultuur)
- corporate culture (organizational culture, company culture)
- culture d'entreprise
- Unternehmenskultur
De organisatiecultuur ontstaat vanuit de waarden en normen van waaruit de
organisatie opereert. (Let wel: dit is niet vanzelfsprekend het waarden en
normenstelsel, zoals dat door de organisatie op papier is gesteld). De cultuur
wordt bepaald door het stelsel, zoals dat door de medewerkers van hoog tot laag,
bewust en vooral onbewust wordt beleefd en uitgedragen). Organisatieculturen
worden wel aangeduid met termen als: autoritair, bureaucratisch, ondernemend,
e.d.
Bron: Kennisconsult
The beliefs, values and practices adopted by an
organization that directly influence employee conduct and behavior.
source: Adnan, MBA: HR Glossary from A to Z
The set of important assumptions that members of the company share. It is a
system of shared values about what is important and beliefs about how the
company works. These common assumptions influence the ways the company operates.
Source: http://www.nwlink.com/~donclark/leader/leaddef.html
Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.
Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.