betekenisstructuur

 - betekenisstructuur
 - significance structure


Gestructureerde manier waarop een consument een product ervaart.

Een betekenisstructuur is een schema met attributen, gevolgen en waarden. Produkten hebben concrete, fysieke attributen. Deze attributen leiden tot functionele en psycho-sociale gevolgen. Gevolgen zijn in feite interacties tussen het produkt en het consumentengedrag.

Deze gevolgen zijn belangrijk, als ze aansluiten op waarden van de gebruikers. Bijvoorbeeld, een auto heeft een econometer (attribuut). Het gevolg daarvan is dat je zuiniger kunt rijden. En dit is belangrijk, als je energieen milieubewust bent (waarde).

Theoretisch gezien is de betekenisstructuur samengesteld uit elementen uit drie verschillende gebieden. De attributen komen uit het produktaanbod. De gevolgen hqbben meestal betrekking op gedrag. En de waarden komen uit het gebied van de evaluatie.
Bron: http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=10398

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 26-02-2014
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):
Gerelateerde begrippen:

Verder zoeken naar betekenisstructuur

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     betekenisstructuur
     significance structure
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.