- betekenisstructuur
- significance structure
Gestructureerde manier waarop een consument een product ervaart.
Een betekenisstructuur is een schema met attributen, gevolgen en waarden.
Produkten hebben concrete, fysieke attributen.
Deze attributen leiden tot functionele en psycho-sociale
gevolgen. Gevolgen zijn in feite interacties tussen het produkt
en het consumentengedrag.
Deze gevolgen zijn belangrijk,
als ze aansluiten op waarden van de gebruikers. Bijvoorbeeld,
een auto heeft een econometer (attribuut). Het gevolg daarvan
is dat je zuiniger kunt rijden. En dit is belangrijk, als je energieen
milieubewust bent (waarde).
Theoretisch gezien is de betekenisstructuur samengesteld uit
elementen uit drie verschillende gebieden. De attributen komen
uit het produktaanbod. De gevolgen hqbben meestal betrekking
op gedrag. En de waarden komen uit het gebied van de evaluatie.
Bron: http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=10398
Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.
Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.