marketingomgeving

 - marketingomgeving
 - marketing environment


De marketingomgeving van een organisatie is het geheel van interne en externe factoren en omstandigheden, waarmee een organisatie rekening moet houden bij het bepalen en uitvoeren van haar marketingbeleid.

De omgeving bestaat uit:
- de interne omgeving, zoals de bedrijfsfuncties en de beschikbare middelen. Op de interne omgeving kan de organisatie een behoorlijke mate van invloed uitoefenen;
- de externe omgeving, bestaande uit:
1. de meso-omgeving, dat deel van de externe omgeving waarop enige invloed uitgeoefend kan worden en;
2. de macro-omgeving, dat deel van de externe omgeving waarop de organisatie geen invloed heeft.
Bron: Kennisconsult

Laatst bijgewerkt: 05-06-2014
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Verder zoeken naar marketingomgeving

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     marketingomgeving
     marketing environment
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.