Levitt, Theodore

 - Levitt, Theodore
 - Levitt, Ted


Ted Levitt is bekend van zijn werk op het marketingvlak. Zoals Kotler een onderscheid maakt tussen transactie-marketing en relatie-marketing, zo maakt Levitt een onderscheid tussen product-georienteerde marketing (marketing met het eigen product als uitgangspunt)en klant-georienteerde marketing (marketing met de behoefte van de klant als uitgangspunt). Verder maakt hij een scherp onderscheid tussen verkoop (het uitruilen van je product tegen geld) en marketing (de integrale inspanning welke vereist is om de behoeften van afnemers te bevredigen). Boeken van Levitt: 'Innovation in marketing' (1962), 'The marketing mode' (1969), 'The marketing imagination' (1983), 'Thinking about management' (1991).
Bron: Kennisconsult

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 25-06-2012
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Meer over Levitt, Theodore

Literatuur
(1)
Lessen
(0)
Gereedschap
(0)
Multimedia
(0)
De praktijk
(0)
Experts
(0)
Links
(0)

Verder zoeken naar Levitt, Theodore

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     Levitt, Theodore
     Levitt, Ted
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.