sleutel prestatie-indicator

 - sleutel prestatie-indicator
 - key performance indicator
 - Schlüsselleistungsindikator


Prestatie-indicatoren waaraan je kunt zien hoe de organisatie scoort op punten die er werkelijk toe doen bij het realiseren van haar deoelstellingen.
Bron: Kennisconsult


KPI refers to the short list of measurable parameters that will indicate how well the business is doing at attaining its goals. In a manufacturing quality scenario, this may be the amount of scrap or rework that gets metered. In a service quality scenario, such as an insurance company, this may be the open inventory of unprocessed claims. In brand management, market share in itself and in comparison with competing brands is sure to be relevant. In logistics, on time deliveries, empty return loads, or missing items are candidate indicators.
Source: www.adamssixsigma.com


Measurable indicators that will be used to report progress that is chosen to reflect the critical success factors of the project.
Source: Max Wideman.com
Copyright: Wideman Comparative Glossary of Common Project Management Terms v3.1 is copyright by R. Max Wideman, March 2002.

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 28-12-2017
Thema: kwaliteit
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Meer over sleutel prestatie-indicator

Literatuur
(1)
Lessen
(1)
Gereedschap
(0)
Multimedia
(0)
De praktijk
(0)
Experts
(0)
Links
(0)

Verder zoeken naar sleutel prestatie-indicator

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     sleutel prestatie-indicator
     key performance indicator
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.