interne merkversterking

 - interne merkversterking
 - internal branding


Het naar binnen gericht proces om de gewenste merkidentiteit inspirerend uitgangspunt te maken van het gedrag van medewerkers.

Bij internal branding worden twee scholen onderscheiden, waarnaar ook wel wordt verwezen als de 1.0 en 2.0 versie. Bij de 1.0 versie staat de vraag centraal hoe het externe merkenbeleid doorvertaald kan worden naar de interne organisatie (de zogenoemde 'selling the brand inside' gedachte). Bij de 2.0 versie staat de vraag centraal hoe bedrijven vanuit hun eigen interne kracht een sterk extern beeld kunnen opbouwen (‘branding inside out’). De meeste succescases zijn gebaseerd op de laatstgenoemde benadering.
Bron: http://www.eurib.org/bibliotheek-kenniscentrum/kenniscentrum/internal-branding.html

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 23-10-2014
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):
  • Kerncompetentie (core competency) >> Marketing (marketing) >> Merk (brand)
Gerelateerde begrippen:

Verder zoeken naar interne merkversterking

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     interne merkversterking
     internal branding
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.