- interne merkversterking
- internal branding
Het naar binnen gericht proces om de gewenste merkidentiteit inspirerend uitgangspunt te maken van het gedrag van medewerkers.
Bij internal branding worden twee scholen onderscheiden,
waarnaar ook wel wordt verwezen als de 1.0 en 2.0 versie. Bij de 1.0 versie
staat de vraag centraal hoe het externe merkenbeleid doorvertaald kan worden
naar de interne organisatie (de zogenoemde 'selling the brand inside' gedachte).
Bij de 2.0 versie staat de vraag centraal hoe bedrijven vanuit hun eigen interne
kracht een sterk extern beeld kunnen opbouwen (‘branding inside out’). De meeste
succescases zijn gebaseerd op de laatstgenoemde benadering.
Bron: http://www.eurib.org/bibliotheek-kenniscentrum/kenniscentrum/internal-branding.html
Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.
Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.