3 Dimensional Business Definition

 - 3 Dimensional Business Definition
 - 3 Dimensional Business Definition


Model van Prof. Abell, waarmee de 'business' van een organisatie kan worden gedefinieerd. De drie dimensies zijn:
1. WIE: welke klanten/klantgroepen worden bediend;
2. WAT: welke producten en diensten worden geproduceerd;
3. HOW: de manier waarop deze producten en diensten worden gemaakt (technologie).
Bron: Kennisconsult


The Three Dimensional Business Definition framework from Harvard Professor Derek F. Abell is a model that can be used for defining the business of a company. The definition of a business is an issue that should not be taken lightly. In his book "Defining the Business - The Starting Point of Strategic Planning" Abell says that the standard two dimensional way of looking at a business (products and markets) has serious flaws. He suggests a three dimensional model, with the following 3 axes:
1. Served Customer Groups. Categories of customers. (WHO)
2. Served Customer Functions. Customer needs. (WHAT)
3. Technologies Utilized. The way that the needs are being satisfied. (HOW)
source: http://mba07-08.blogspot.com/2008/01/abells-three-dimensional-business.html

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 20-09-2010
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):
Gerelateerde begrippen:

Verder zoeken naar 3 Dimensional Business Definition

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     3 Dimensional Business Definition
     3 Dimensional Business Definition
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.