- innovatiestrategie
- innovation strategy
De wijze waarop een organisatie gestalte wil geven een de ontwikkeling
van nieuwe technologie en nieuwe producten en diensten. Er zijn hierbij
globaal 4 posities denkbaar:
- voorlopers (prospectors): lopen voorop in product- en marktontwikkeling,
waarbij niet elk nieuwe product tot winst hoeft te leiden;
- vroege volgers (analysers): ze laten de voorlopers hun gang gaan,
maar komen daar snel achteraan vaak met imitaties van hetgeen een
voorloper heeft ontwikkeld;
- verdedigers (defenders): zij die zo lang mogelijk blijven vasthouden
aan het oude en pas omgaan, als er niets anders meer opzit;
- late volgers (reactors): zij die geen samenhangende innovatiestrategie
hebben en wel zien hoe het loopt.
Bron: kennisconsult
Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.
Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.