innovatiestrategie

 - innovatiestrategie
 - innovation strategy


De wijze waarop een organisatie gestalte wil geven een de ontwikkeling van nieuwe technologie en nieuwe producten en diensten. Er zijn hierbij globaal 4 posities denkbaar:
- voorlopers (prospectors): lopen voorop in product- en marktontwikkeling, waarbij niet elk nieuwe product tot winst hoeft te leiden;
- vroege volgers (analysers): ze laten de voorlopers hun gang gaan, maar komen daar snel achteraan vaak met imitaties van hetgeen een voorloper heeft ontwikkeld;
- verdedigers (defenders): zij die zo lang mogelijk blijven vasthouden aan het oude en pas omgaan, als er niets anders meer opzit;
- late volgers (reactors): zij die geen samenhangende innovatiestrategie hebben en wel zien hoe het loopt.
Bron: kennisconsult

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 24-06-2012
Thema: ontwikkeling
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Meer over innovatiestrategie

Literatuur
(5)
Lessen
(0)
Gereedschap
(0)
Multimedia
(0)
De praktijk
(0)
Experts
(0)
Links
(1)

Verder zoeken naar innovatiestrategie

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     innovatiestrategie
     innovation strategy
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.