focusgroep

 - focusgroep
 - focus group
 - groupe de réflexion
 - Fokusgruppe


Een kwalitatief marktonderzoek, waarbij 8 tot 12 deelnemers in de markt bij elkaar zijn gebracht om onder leiding van een moderator te discussiëren over voor het onderzoek relevante onderwerpen, zoals problemen van klanten, producten, mogelijke oplossingen voor een bekend probleem, e.d.. De resultaten van de discussie zijn bedoeld voor eigen gebruik van de organisator van de bijeenkomsten; ze zijn niet te veralgemeniseren voor de hele markt.
Bron: Kennisconsult

Bij de focusgroep worden verschillende gebruikers samengeplaatst om een aantal producten/concepten te bespreken. Meestal gaat het om producten/concepten voor consumentenproducten. Door de interactie van de participanten worden reacties losgeweekt over verschillende aspecten van het product/concept.
Bron: http://www.d-sciencelab.be/newpic/glossary/


A small group of employees (normally six to twelve) invited to actively participate in a structured discussion with a facilitator.
Source: Adnan, MBA: HR Glossary from A to Z

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 29-10-2015
Thema: ontwikkeling
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):
Gerelateerde begrippen:

Meer over focusgroep

Literatuur
(1)
Lessen
(0)
Gereedschap
(2)
Multimedia
(0)
De praktijk
(0)
Experts
(0)
Links
(0)

Verder zoeken naar focusgroep

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     focusgroep
     focus group
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.