merk

 - merk
 - brand
 - marque
 - Marke


Een merk kan zijn een naam, een uitdrukking, een symbool of enig ander kenmerk, waardoor duidelijk wordt dat een product of dienst afkomstig is van een bepaalde producent. De juridische term voor merk is 'handelsmerk'.
Bron: Kennisconsult

Een naam, merk, teken, symbool of een combinatie hiervan dat tot doel heeft goederen of diensten van een leverancier te onderscheiden van die van andere leveranciers.
Bron: www.angelfire.com/ca/vlietstra/LOGISTIC.pdf



Often referred to as a promise or expectation, a brand is the collective market understanding or perspective of a company, product, or service (either from the perspective of customers, competitors, partners, or peers). A strong brand can have considerable value in the marketplace but this value is only derived in action and does not appear on a company’s balance sheet as an asset in many countries, such as the US. Brand value is difficult to measure and there are few consistent approaches in measuring absolute value or change in value over time. In England, however, brands are given specific value on the balance sheet, where a consistent measure is employed.
source: http://www.sustainabilitydictionary.com/

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 10-04-2012
Thema: marketing
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Meer over merk

Verder zoeken naar merk

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     merk
     brand
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.