- merk
- brand
- marque
- Marke
Een merk kan zijn een naam, een uitdrukking, een symbool of enig ander kenmerk,
waardoor duidelijk wordt dat een product of dienst afkomstig is van een bepaalde producent. De juridische term voor merk is 'handelsmerk'.
Bron: Kennisconsult
Een naam, merk, teken, symbool of een combinatie hiervan dat tot
doel heeft goederen of diensten van een leverancier te onderscheiden
van die van andere leveranciers.
Bron: www.angelfire.com/ca/vlietstra/LOGISTIC.pdf
Often referred to as a promise or expectation, a brand is the collective
market understanding or perspective of a company, product, or service (either
from the perspective of customers, competitors, partners, or peers). A strong
brand can have considerable value in the marketplace but this value is only
derived in action and does not appear on a company’s balance sheet as an asset
in many countries, such as the US. Brand value is difficult to measure and there
are few consistent approaches in measuring absolute value or change in value
over time. In England, however, brands are given specific value on the balance
sheet, where a consistent measure is employed.
source: http://www.sustainabilitydictionary.com/
Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.
Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.