adoptiecurve

 - adoptiecurve
 - adoption curve


De curve geeft een grafische weergave van de fasen die klanten (of markten) doorlopen om een nieuw product of nieuwe technologie te accepteren.

Op individueel niveau doorloopt een consument achtereenvolgens de volgende fasen:
1. cognitieve fase: wordt zich bewust van het bestaan van het product;
2. emotionele fase: het product lijkt wel iets en hij wil het graag hebben;
3. actiefase: hij besluit het te kopen en schaft het aan.

Op het niveau van de markt wordt het product het eerst aangeschaft door innovators in de markt (globaal zo'n 2.5% van de markt), gevolgd door de vroege kopers(13.5%) vroege meerderheid(34%), late meerderheid(34%)en tenslotte door de achterblijvers(16%). De categorieen zijn van Rogers.
Bron: Kennisconsult

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 20-05-2012
Thema: ontwikkeling
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Meer over adoptiecurve

Literatuur
(1)
Lessen
(0)
Gereedschap
(1)
Multimedia
(1)
De praktijk
(0)
Experts
(0)
Links
(0)

Verder zoeken naar adoptiecurve

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     adoptiecurve
     adoption curve
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.