productplanning

 - productplanning
 - product planning
 - Produktplanung


Het doorlopend proces van het peilen van marktbehoeften en daarop gebaseerd ontwikkelen en onderhouden van een portfolio aan producten en diensten, waarmee behoeften en wensen van klanten kunnen worden bevredigd en tevens kan worden bijgedragen een de realisatie van de eigen doelstellingen van de organisatie.
Bron: Kennisconsult


Product planning is the process of developing and maintaining a portfolio of products which will satisfy defined customer needs and wants, maximize profitability and make de best use of the skills and resources of the company.
Product planning is concerned with all decisions about the introduction of new products, changes to existing products and withdrawal of old products. The aim of product planning is to ensure that an organization continues over the long term to supply products that customers want.
source: Michael Armstrong, A Handbook of Management Techniques

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 16-09-2014
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):
Gerelateerde begrippen:

Verder zoeken naar productplanning

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     productplanning
     product planning
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.