marketingresearch

 - marketingresearch
 - marketing research


Het systematisch verzamelen en analyseren van marktinformatie ter ondersteuning van de besluitvorming over de planning van marketingactiviteiten.
Bron: Kennisconsult


Marketing research provides:
1. information for management about the company's actual or potential markets, and 2. information on the existing or potential users of the goods or services marketed by the company.
This information assists in marketing, product and sales planning, and in the planning of advertising and promotional campaigns.
source: Michael Armstrong, A Handbook of Management Techniques

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 24-10-2014
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):
Gerelateerde begrippen:

Meer over marketingresearch

Literatuur
(0)
Lessen
(0)
Gereedschap
(0)
Multimedia
(0)
De praktijk
(1)
Experts
(0)
Links
(0)

Verder zoeken naar marketingresearch

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     marketingresearch
     marketing research
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.