servicegraad

 - servicegraad
 - service level
 - niveau de service
 - Service Level


De mate waarin een onderneming in staat is om bestellingen uit voorraad te kunnen leveren.
Bron: Kennisconsult

1. Een maatstaf voor de wijze waarop de dienstverlening van een toeleverancier wordt uitgevoerd. Dit wordt uitgedrukt in het percentage van het aantal items of het geldbedrag van de werkelijke klantenorders die op tijd zijn verscheept gedurende een bepaalde periode vergeleken met het totaal dat voor die periode was gepland om te worden afgezonden.
2. Een parameter in een model voor het berekenen van de veiligheidsvoorraad die de strategie aangeeft voor het geaccepteerde risico dat een klantenorder wegens een bepaalde situatie niet kan worden vervuld.
Bron: www.angelfire.com/ca/vlietstra/LOGISTIC.pdf


Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 06-12-2018
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):
Gerelateerde begrippen:

Meer over servicegraad

Literatuur
(1)
Lessen
(0)
Gereedschap
(0)
Multimedia
(0)
De praktijk
(0)
Experts
(0)
Links
(0)

Verder zoeken naar servicegraad

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     servicegraad
     service level
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.