Osborn, Alex

 - Osborn, Alex
 - Osborn, Alex


Na zijn studie was Alex Osborn enige jaren actief als journalist in New York, waarna hij overstapte naar de wereld van de reclame en samen met Barton en Durstine een reclamebureau startte dat uiteindelijk uitgroeide tot een van de meest toonaangevende reclamebureau van Amerika (BBDO: Batten, Barton, Durstine en Osborn). In 1954 richtte hij de Creatvie Education Foundation op waaraan hij tot aan zijn dood leiding bleef geven. Osborn is bekend als degene die het begrip 'brainstormen' heeft geintroduceerd. Osborn heeft diverse boeken geschreven over creativiteit, waarvan 'Applied imagination' (1954)een klassieker is.
Bron: Kennisconsult

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 29-06-2012
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):
Gerelateerde begrippen:

Meer over Osborn, Alex

Literatuur
(0)
Lessen
(0)
Gereedschap
(1)
Multimedia
(0)
De praktijk
(0)
Experts
(0)
Links
(0)

Verder zoeken naar Osborn, Alex

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     Osborn, Alex
     Osborn, Alex
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.