organisatieontwerp

 - organisatieontwerp
 - organizational design
 - conception organisationnelle
 - Organisationsgestaltung


1. De activiteit van het ontwikkelen van de meest geschikte organisatorische structuur;
2. Het resultaat van 1: een organisatorische structuur op papier.
Er zijn vijf basisontwerpen denkbaar, elk gemaakt vanuit een bepaalde invalshoek: functionaliteit, coordinatie, balans, seconded en projectmatrix.
Bron: Kennisconsult


The process of establishing and arranging the elements of an organization’s structure.
Source: Adnan, MBA: HR Glossary from A to Z

The design of the most appropriate organization for a project, including definitions of roles and responsibilities of the participants. The five basic kinds of structure are: Functional Coordination Balanced Seconded, and Project Matrix.
Source: Max Wideman.com
Copyright: Wideman Comparative Glossary of Common Project Management Terms v3.1 is copyright by R. Max Wideman, March 2002.

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 24-03-2015
Thema: projectmatig werken
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):
Gerelateerde begrippen:

Meer over organisatieontwerp

Verder zoeken naar organisatieontwerp

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     organisatieontwerp
     organizational design
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.