- organisatieontwerp
- organizational design
- conception organisationnelle
- Organisationsgestaltung
1. De activiteit van het ontwikkelen van de meest geschikte organisatorische structuur;
2. Het resultaat van 1: een organisatorische structuur op papier.
Er zijn vijf basisontwerpen denkbaar, elk gemaakt vanuit een bepaalde invalshoek: functionaliteit, coordinatie, balans, seconded en projectmatrix.
Bron: Kennisconsult
The process of establishing and arranging the
elements of an organization’s structure.
Source: Adnan, MBA: HR Glossary from A to Z
The design of the most appropriate organization for a project, including
definitions of roles and responsibilities of the participants. The five basic
kinds of structure are:
Functional
Coordination
Balanced
Seconded, and
Project Matrix.
Source: Max Wideman.com
Copyright: Wideman Comparative Glossary
of Common Project Management Terms v3.1 is copyright by R. Max Wideman, March
2002.
Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.
Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.