- burgerzin van de organisatie
- corporate citizenship
De mate waarin een organisatie zich maatschappelijk verantwoordelijk voelt en op grond daarvan
bereid is te streven - naast de realisatie van haar eigen doelstellingen - naar een hogere
levensstandaard en een betere kwaliteit van leven voor haar omgeving.
Bron: Kennisconsult
The expectation that drives companies to interact with their wider
communities in an ethical and socially-responsible manner. Many companies view
themselves as other than citizens of the places they do business or define
business as having no social or ethical responsibilities. Increasingly, however,
organizations are reconciling their corporate goals with those of their
stakeholders, including local communities and their customers’ values. Good
corporate citizenship involves: legal compliance, employee relations,
environmental performance, transparency, human rights, product stewardship,
stakeholder communication, profitability, strategy integration, and community
involvement.
source: http://www.sustainabilitydictionary.com/
Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.
Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.