burgerzin van de organisatie

 - burgerzin van de organisatie
 - corporate citizenship


De mate waarin een organisatie zich maatschappelijk verantwoordelijk voelt en op grond daarvan bereid is te streven - naast de realisatie van haar eigen doelstellingen - naar een hogere levensstandaard en een betere kwaliteit van leven voor haar omgeving.
Bron: Kennisconsult


The expectation that drives companies to interact with their wider communities in an ethical and socially-responsible manner. Many companies view themselves as other than citizens of the places they do business or define business as having no social or ethical responsibilities. Increasingly, however, organizations are reconciling their corporate goals with those of their stakeholders, including local communities and their customers’ values. Good corporate citizenship involves: legal compliance, employee relations, environmental performance, transparency, human rights, product stewardship, stakeholder communication, profitability, strategy integration, and community involvement.
source: http://www.sustainabilitydictionary.com/

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 28-09-2011
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Verder zoeken naar burgerzin van de organisatie

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     burgerzin van de organisatie
     corporate citizenship
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.