projectinkoop management

 - projectinkoop management
 - project procurement management


De projectmanagementactiviteiten die verband houden met het plannen en organiseren van de projectinkopen van buiten de projectorganisatie, met inbegrip van contractvorming en beheer.
Bron: Kennisconsult


- The function through which resources are acquired for the project in order to produce the end requirements. Contract/procurement includes both internal (informal) commitments and external (formal) contracts for people, services, materials and equipment.
- A subset of project management that includes procurement planning, solicitation and solicitation planning, source selection, contract administration and contract closeout in an effort to obtain goods and services from outside organizations.
Source: Max Wideman.com
Copyright: Wideman Comparative Glossary of Common Project Management Terms v3.1 is copyright by R. Max Wideman, March 2002.

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 03-07-2012
Thema: projectmatig werken
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):
Gerelateerde begrippen:

Meer over projectinkoop management

Literatuur
(2)
Lessen
(0)
Gereedschap
(0)
Multimedia
(0)
De praktijk
(0)
Experts
(0)
Links
(0)

Verder zoeken naar projectinkoop management

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     projectinkoop management
     project procurement management
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.