marketingformule (4 Ps)

 - marketingformule (4 Ps)
 - marketing mix


Commercieel beleid gebaseerd op de gecombineerde inzet van uiteenlopende marketing-instrumenten, zoals productdifferentiatie, prijsstelling, promotie en distributie (plaats): de 4 "p's".
Bron: Kennisconsult


The term 'marketing mix' was first used in 1953 when Neil Borden, in his "American Marketing Association" presidential address, took the recipe idea one step further and coined the term "marketing-mix". A prominent marketer, E. Jerome McCarthy proposed a 4 P classification in 1960, which has seen wide use (product, price, place, promotion.
Source: http://en.wikipedia.org/wiki/Marketingmix

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 19-02-2012
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Meer over marketingformule (4 Ps)

Literatuur
(2)
Lessen
(0)
Gereedschap
(2)
Multimedia
(0)
De praktijk
(0)
Experts
(0)
Links
(2)

Verder zoeken naar marketingformule (4 Ps)

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     marketingformule (4 Ps)
     marketing mix
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.