oligopolie

 - oligopolie
 - oligopoly
 - Oligopol


Hiervan is sprake indien er maar een zeer beperkt aantal aanbieders van een bepaald product of een bepaalde dienst in de markt zijn, waardoor elke aanbieder feitelijk een aanzienlijke invloed op de markt kan uitoefenen.
Bron: Kennisconsult.


A market structure characterized by a small number of large firms that dominate the market, selling either identical or differentiated products, with significant barriers to entry into the industry. This is one of four basic market structures. The other three are perfect competition, monopoly, and monopolistic competition. Oligopoly dominates the modern economic landscape, accounting for about half of all output produced in the economy. Oligopolistic industries are as diverse as they are widespread, ranging from breakfast cereal to cars, from computers to aircraft, from television broadcasting to pharmaceuticals, from petroleum to detergent.
source: OLIGOPOLY, AmosWEB Encyclonomic WEB*pedia, http://www.AmosWEB.com, AmosWEB LLC, 2000-2008. [Accessed: July 1, 2008]

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 05-04-2012
Thema: economie
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Meer over oligopolie

Literatuur
(0)
Lessen
(0)
Gereedschap
(0)
Multimedia
(0)
De praktijk
(0)
Experts
(0)
Links
(1)

Verder zoeken naar oligopolie

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     oligopolie
     oligopoly
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.