- discipline
- discipline
1. Beroepsgroep, vakgebied, specialisatie.
2. Term om wetenschappelijk vakgebied aan te duiden.
3. Het stipt opvolgen van voornemens, afpraken of opdrachten.
4. Het geheel van regels en voorzieningen binnen een organisatie dat is bedoeld om te voorkomen of te corrigeren dat medewerkers gedrag vertonen dat schadelijk is voor de organisatie.
Bron: Kennisconsult
A broad general body of knowledge, skills and competence (expertise) that
logically belong together and which are required by a company in order to
provide its products or service, or to provide other functions necessary for its
continued existence.
Source: Max Wideman.com
Copyright: Wideman Comparative Glossary
of Common Project Management Terms v3.1 is copyright by R. Max Wideman, March
2002.
A form of training that enforces organizational rules.
Source: Adnan, MBA: HR Glossary from A to Z
Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.
Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.