- beleid
- policy
De wijze waarop een organisatie of afdeling zich voorstelt te werken aan de realisatie van haar doelstellingen.
Bron: Kennisconsult
Volgens Lamers (1997) is beleid een plan om een gewenste
toekomstige situatie te bewerkstelligen (=beleidsdoel) door
een weloverwogen en planmatige reeks (=tijd) van handelingen
(=middelen) uit te (laten)voeren. Kortweg weer te geven
als: Beleid = doel + middelen + tijd.
Bron: http://www.nisb.nl/beleidsinstrumenten/beleidsinstrumenten/beleidswijzer.pdf
Stellingname met betrekking tot wat in het bedrijf moet gebeuren.
Bron: www.angelfire.com/ca/vlietstra/LOGISTIC.pdf
General guidelines that focus organizational actions.
Source: Adnan, MBA: HR Glossary from A to Z
The definitive position of an organization on a specific issue. A policy
provides a basis for consistent and appropriate decision making and defines
authority and accountability within the organization.
Source: Max Wideman.com
Copyright: Wideman Comparative Glossary
of Common Project Management Terms v3.1 is copyright by R. Max Wideman, March
2002.
Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.
Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.