vijf krachtenmodel van Porter

 - vijf krachtenmodel van Porter
 - 5 forces of competitive position
 - Fünf-Kräfte-Modell


Een model dat is ontwikkeld door Michael Porter, waarin wordt beschreven hoe het winstpotentieel van een markt of bedrijfstak kan worden bepaald aan de hand van vijf factoren:
1. de macht van leveranciers;
2. de macht van afnemers;
3. de mate waarin substituutgoederen en complementarie goederen verkrijgbaar zijn;
4. de mogelijkheid van nieuwe toetreders in de markt;
5. de interne concurrentie op de markt.
Bron: Kennisconsult


Michael Porter's 1979 framework uses concepts developed in micro-economics to derive 5 forces that determine the attractiveness of a market. They consist of those forces close to a company that affect its ability to serve its customers and make a profit. A change in any of the forces requires a company to re-assess its marketplace. more
source: York University

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 07-09-2017
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Meer over vijf krachtenmodel van Porter

Verder zoeken naar vijf krachtenmodel van Porter

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     vijf krachtenmodel van Porter
     5 forces of competitive position
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.