- 7 S model van McKinsey
- 7-S framework of McKinsey
- Sieben-S-Modell
Een Value based managementmodel waarmee men een organisatie kan inrichten en laten werken.
De zeven
'S'-factoren zijn verdeeld in drie 'harde' - strategie, structuur en systemen - en vier 'zachte' - stijl,
significante gemeenschappelijke waarden, sleutelbekwaamheden en staf (in de zin van personeel).
De mission statement dient ervoor te zorgen dat de zes aspecten met elkaar in evenwicht zijn, en dat
zij gezamenlijk weer in evenwicht zijn met de omgeving van de organisatie. Is er sprake van een
evenwicht dan mag men de organisatie intern en extern als stabiel beschouwen. Is de organisatie niet
(meer) in evenwicht dan dient er een veranderingsplan te worden ontwikkeld, waardoor de organisatie
na verloop van tijd intern en extern weer in evenwicht, harmonie is.
Bron: Rorink/Klein
The 7S approach suggests there are seven aspects of an organisation that need to
harmonise with each other, to point in the same direction like the needles of
seven compasses. If each aspect supports the others then the organisation can be
said to be 'organised'. As each of these aspects can be titled with a word beginning with S this list or
web has become known as the 7S Model.
Source: jiscinfonet
Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.
Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.