Kotler, Philip

 - Kotler, Philip
 - Kotler, Philip


Philip Kotler is de autoriteit op het gebied van marketing. Algemeen wordt erkend dat hij van doorslaggevende betekenis is geweest voor de positionering van marketing als een centrale functie in bedrijfsorganisaties. Kotler wijst erop dat er verschil is tussen transactie-marketing (marketing gericht op het tot stand brengen van zoveel mogelijk transacties) en relatie-marketing (het tot stand brengen van hechte relaties met klanten op basis van het op onberispelijke wijze leveren van toegevoegde waarde voor de klant). Dit laatste levert de organisatie immers een solide en permanente inkomstenstroom op. Kotler heeft veel geschreven over het onderwerp zowel algemeen als branchespecifiek. Zijn boek 'Marketing management' (1967 en herhaaldelijk herzien) is een standaardwerk. Andere boeken: 'Principles of marketing' (1980), 'Marketing essentials' (1984).
Bron: Kennisconsult

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 25-06-2012
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Verder zoeken naar Kotler, Philip

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     Kotler, Philip
     Kotler, Philip
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.