concurrentievoordeel

 - concurrentievoordeel
 - competitive advantage
 - avantage concurrentiel
 - Wettbewerbsvorteile


Voorsprong van een organisatie op haar concurrenten ten aanzien van een aspect dat door afnemers van belang wordt geacht. Concurrentievoordeel ontstaat doordat een organisatie een bekwaamheid (competentie) bezit die andere aanbieders niet of in mindere mate bezitten. Te denken valt hierbij aan voorsprong op het vlak van kwaliteit, technologie, prijs, service, klantbenadering, enz.
Bron: Kennisconsult


A widely-used term in the private sector to describe something that differentiates a company from its competitors in the same industry and makes it more likely to gain profits than the others.
Source: www.krii.com

The ability one organization has to outperform others in producing products and services of higher quality, lower price, or of greater value for customers. To be a truly effective the advantage must be:
• Difficult to mimic
• Unique
• Sustainable
• Superior to the competition
• Applicable to multiple situations
source: http://www.sustainabilitydictionary.com/

A positive, relative position held by a firm as compared with competitors within a market or industry. There are two types of competitive advantage: cost leadership and differentiation..
source: Gabriel Cepeda-Carrión

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 02-12-2014
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Meer over concurrentievoordeel

Verder zoeken naar concurrentievoordeel

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     concurrentievoordeel
     competitive advantage
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.