- marketing-audit van bovenaf
- audit from above
Een van de 6 manieren/niveaus waarop men - al naar gelang de mate van onafhankelijkheid
van het onderzoek die men nastreeft - volgens Kotler een marketing-audit kan doorvoeren,
te weten:
1. Zelf-audit: De marketing manager voert de audit uit aan de hand van een checklist;
2. Audit from across: De audit wordt uitgevoerd door een collega van de marketing manager;
3. Audit from above: De audit wordt uitgevoerd door een marketing manager van een
hiƫrarchisch hoger niveau;
4. Audit officer of the company: de audit wordt uitgevoerd door een intern auditor;
5. Company taskforce audit: de audit wordt hier uitgevoerd door de audit-afdeling
van de organisatie;
6. Externe audit: de audit wordt uitgevoerd door een externe persoon of organisatie.
Bron: Kennisconsult, naar Kotler
Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.
Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.