marketing-audit van bovenaf

 - marketing-audit van bovenaf
 - audit from above


Een van de 6 manieren/niveaus waarop men - al naar gelang de mate van onafhankelijkheid van het onderzoek die men nastreeft - volgens Kotler een marketing-audit kan doorvoeren, te weten:
1. Zelf-audit: De marketing manager voert de audit uit aan de hand van een checklist;
2. Audit from across: De audit wordt uitgevoerd door een collega van de marketing manager;
3. Audit from above: De audit wordt uitgevoerd door een marketing manager van een hiėrarchisch hoger niveau;
4. Audit officer of the company: de audit wordt uitgevoerd door een intern auditor;
5. Company taskforce audit: de audit wordt hier uitgevoerd door de audit-afdeling van de organisatie;
6. Externe audit: de audit wordt uitgevoerd door een externe persoon of organisatie.
Bron: Kennisconsult, naar Kotler

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 31-05-2016
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Verder zoeken naar marketing-audit van bovenaf

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     marketing-audit van bovenaf
     audit from above
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.