affect referral

 - affect referral
 - affect referral


Bij dit type consumentengedrag maakt de consument de keuze voor een product op basis van al eens eerder gemaakte afwegingen.
Bron: Kennisconsult


In the context of consumer behaviour it refers to a simplified decision rule by which consumers make a product choice on the basis of their previously established perceived overall ratings of the brands considered, rather than on specific attributes.
source: http://design-marketing-dictionary.blogspot.com/2009/11/affect-referral-decision-rule.html

Affect Referral is yet another type of choice strategy employed by consumers. This is a special type of choice strategy that assumes the consumer has previously formed overall evaluations of each choice alternative. Instead of using evaluative criteria, the consumer simply retrieves these global evaluations from memory.
Source: www.acrwebsite.org

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 27-09-2010
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):
Gerelateerde begrippen:

Verder zoeken naar affect referral

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     affect referral
     affect referral
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.