psychologische prijszetting

 - psychologische prijszetting
 - psychological pricing


Een prijsstrategie waarbij geprobeerd wordt psychologische effecten bij de consument te bewerkstelligen. Een prijs van 99,98 euro wekt de indruk veel lager te zijn dan een prijs van 100,00 euro.
Bron: Kennisconsult

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 19-11-2014
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):
  • Kerncompetentie (core competency) >> Marketing (marketing) >> Prijs (price)

Verder zoeken naar psychologische prijszetting

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     psychologische prijszetting
     psychological pricing
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.