aanmerkelijke marktmacht

 - aanmerkelijke marktmacht


Een aanbieder heeft een aanmerkelijke marktmacht (AMM) als deze op de desbetreffende markt alleen of tezamen met andere ondernemingen over een economische kracht beschikt die haar in staat stelt zich in belangrijke mate onafhankelijk van haar concurrenten, klanten en uiteindelijk consumenten te gedragen. De OPTA maakt marktanalyses op basis waarvan zij kan besluiten dat een aanbieder een aanmerkelijke marktmacht heeft.
Bron: http://beursblik.nl/beurs-woordenboek/aanmerkelijke-marktmacht.html "> beursblik.nl/beurs-woordenboek

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 22-03-2016
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Verder zoeken naar aanmerkelijke marktmacht

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     aanmerkelijke marktmacht
    
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.