- administratieve lasten
- administrative burdens
Om haar publieke belangen te kunnen waarborgen, legt de overheid aan het bedrijfsleven
en aan burgers verplichtingen op tot het doen of nalaten van handelingen of gedragingen
(inhoudelijke verplichtingen), en daarnaast verplichtingen tot het verschaffen van
informatie over die handelingen en gedragingen (informatieverplichtingen). Aan bovengenoemde verplichtingen kunnen kosten verbonden zijn. Alleen de kosten die
voortvloeien uit informatieverplichtingen kunnen leiden tot AL.
De AL-definitie voor bedrijven luidt dan ook:
Administratieve lasten zijn de kosten voor het bedrijfsleven om te voldoen aan
informatieverplichtingen voortvloeiend uit wet- en regelgeving van de overheid.
Bron: http://www.minderadministratievelasten.nl/files/metenisweten.pdf
Administratieve lasten zijn de tijd en kosten die de administratie met zich mee brengt.
Bron:
beursblik.nl/beurs-woordenboek
Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.
Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.