facilitation

 - facilitation
 - facilitation


Facilitation in organizational development (OD) and in consensus decision-making refers to the process of designing and running a successful meeting.
Facilitation concerns itself with all the tasks needed to run a productive and impartial meeting. Facilitation serves the needs of any group who are meeting with a common purpose, whether it be making a decision, solving a problem, or simply exchanging ideas and information. It does not lead the group, nor does it try to distract or to entertain.
source: http://en.wikipedia.org/wiki/Facilitation(business)

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 11-01-2016
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):
Gerelateerde begrippen:

Verder zoeken naar facilitation

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     facilitation
     facilitation
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.