waardedistributie

 - waardedistributie
 - value distribution


Waardecreatie leidt uiteindelijk tot waarde voor de onderneming (bijvoorbeeld: winst of cashflow). Over de bestemming van deze ondernemingswaarde moet door het management worden beslist. In het algemeen geldt dat de onderneming de ondernemingswaarde zal distribueren naar de verschillende belanghebbenden (stakeholders) van de organisatie. Deze waardedistributie vormt een noodzakelijk complement van het proces van waardecreatie.
Bron: http://www.competentiedenken.nl/PDF/Strategisch%20Management.pdf

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 18-06-2016
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Verder zoeken naar waardedistributie

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     waardedistributie
     value distribution
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.