voice of the customer innovation

 - voice of the customer innovation
 - voice of the customer innovation


Een methodiek waarmee klantenbehoeften en -wensen kunnen worden geïnventariseerd in het kader van innovatie- of verbeterprocessen.
Bron: Kennisconsult


Voice of the Customer Innovation is a method of identifying and prioritizing customers' needs and wants to improve product development and service quality. Using a combination of qualitative and quantitative research techniques, companies can identify unmet needs, both articulated and unarticulated. Study methods may include focus groups, individual interviews, ethnography, or other techniques. The results can help identify new products or services, refine existing products, improve quality, and create product design specifications.
source: http://www.bain.com/managementtools/toolsalliances.asp?groupCode=2

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 10-10-2013
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):
Gerelateerde begrippen:

Meer over voice of the customer innovation

Literatuur
(0)
Lessen
(0)
Gereedschap
(0)
Multimedia
(0)
De praktijk
(0)
Experts
(0)
Links
(1)

Verder zoeken naar voice of the customer innovation

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     voice of the customer innovation
     voice of the customer innovation
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.