inkoopspreiding

 - inkoopspreiding
 - adversarial purchasing philosophy


Het spreiden van de inkoop over meerdere leveranciers met het oogmerk de concurrentie tussen de toeleveranciers te bevorderen en de afhankelijkheid ten opzichte van leveranciers te verkleinen.
Bron: Kennisconsult


Adversarial purchasing philosophy is a business term used to describe a firm which has several vendors for its products. It is concept of strategic management and is designed to increase competition for a buyer's business, while simultaneously lowering the firm's dependence on a single supplier. Successful implementation of this strategy will lower the firm's prices and raise the service and attention from its suppliers.
source: http://en.wikipedia.org/wiki/Adversarialpurchasingphilosophy

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 05-07-2011
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Verder zoeken naar inkoopspreiding

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     inkoopspreiding
     adversarial purchasing philosophy
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.