- waardecreatie
- value creation
Waardecreatie ontstaat voor de klant in de mate dat de onderneming producten of diensten levert
die tegemoet komen aan de behoeften van de klant en die dit doen op een wijze die in
overeenstemming is met de preferenties van de klant.
De mate waarin de klant waarde toekent aan de aangeboden producten of diensten zal leiden tot
de aankoopbeslissing en als gevolg daarvan tot ‘waarde’ voor de onderneming in de vorm van
omzet, winst, cashflow of een andere vorm van ‘financiële waardemeter’.
Bron: http://www.competentiedenken.nl/PDF/Strategisch%20Management.pdf
Waarde wordt gecreëerd
als een onderneming vermogen investeert, waarbij de opbrengsten uit het vermogen de
kosten ervan overstijgen. Met andere woorden, van waardecreatie is sprake als het
rendement op een investering hoger is dan de gemiddelde vermogenskosten van de
investering.
Bron: dr John M.D. Koster, mr Gert-Jan van der Vossen RC, drs Marcel J.H.L. de Jongh
The benefits, in customer terms, made available by an organization’s products
and services. Value is most often measured financially but can be emotional and
meaningful as well.
source: http://www.sustainabilitydictionary.com/
Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.
Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.