waardecreatie

 - waardecreatie
 - value creation


Waardecreatie ontstaat voor de klant in de mate dat de onderneming producten of diensten levert die tegemoet komen aan de behoeften van de klant en die dit doen op een wijze die in overeenstemming is met de preferenties van de klant. De mate waarin de klant waarde toekent aan de aangeboden producten of diensten zal leiden tot de aankoopbeslissing en als gevolg daarvan tot ‘waarde’ voor de onderneming in de vorm van omzet, winst, cashflow of een andere vorm van ‘financiële waardemeter’.
Bron: http://www.competentiedenken.nl/PDF/Strategisch%20Management.pdf

Waarde wordt gecreëerd als een onderneming vermogen investeert, waarbij de opbrengsten uit het vermogen de kosten ervan overstijgen. Met andere woorden, van waardecreatie is sprake als het rendement op een investering hoger is dan de gemiddelde vermogenskosten van de investering.
Bron: dr John M.D. Koster, mr Gert-Jan van der Vossen RC, drs Marcel J.H.L. de Jongh


The benefits, in customer terms, made available by an organization’s products and services. Value is most often measured financially but can be emotional and meaningful as well.
source: http://www.sustainabilitydictionary.com/

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 16-05-2015
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Meer over waardecreatie

Literatuur
(5)
Lessen
(1)
Gereedschap
(1)
Multimedia
(0)
De praktijk
(0)
Experts
(0)
Links
(0)

Verder zoeken naar waardecreatie

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     waardecreatie
     value creation
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.