klantbeleving

 - klantbeleving
 - customer experience


De klantbeleving (Customer Experience) van een bedrijf wordt gevormd door alle contactmomenten die een klant van begin tot eind heeft met dit bedrijf. Deze contactmomenten zijn zeer divers en variëren van eigen ervaringen met een product, de informatie op de website, reclame-uitingen tot verhalen op verjaardagsfeestjes en algemene associaties met het merk.
Bron: http://www.kennisportal.com/main.asp?ChapterID=4042


The entire experience a customer has with an organization’s product or service as important to the value that product, service, or brand has to the customer, as well as the relationship built between the product, service, or organization that provides it. The experience is, often, more than the features or use or the product or service and extends from the moment the customer perceives need, through the purchasing and use of the product or service, until it is disposed of (and/or replaced). The experience is also the sum total of all the time spent with the offering, the senses through which it is experienced, the emotional, conceptual, and physical triggers it creates to memories and any identity or other social contexts experienced by the buyer, user, participant, or audience.
At the deepest level, products and services can evoke meaning within customers, which can create satisfying experiences and the deepest connections and relationships to an offering or the organization who provides it.
source: http://www.sustainabilitydictionary.com/

Customer experience is what a customer feels and remembers about the customer service that he or she has received.
source: http://www.instituteofcustomerservice.com/1848/Customer-service-glossary.html

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 22-02-2011
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):
Gerelateerde begrippen:

Verder zoeken naar klantbeleving

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     klantbeleving
     customer experience
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.