goede doelen marketing

 - goede doelen marketing
 - cause related marketing


Marketingpartnerschap tussen een profit- en een non-profit-organisatie met als doel er allebei voordeel aan te hebben. Denk bv. aan de postcodeloterij en zijn goede doelen.
Bron: Kennisconsult


Cause-related marketing occurs when a company states that a small part of the purchase price will be contributed to support a specified worthy cause.
source: Philip Kotler in The A to Z of Corporate Social Resonsibility, John Wiley & Sons Ltd, ISBN 978-0-470-68650-8

The association of a for-profit company with a non-profit organization or government agency, to promote the company's products or services while raising money or awareness for the non-profit or agency. Cause-related marketing is generally thought of as distinct from corporate philanthropy because the corporate dollars involved are not outright gifts to a nonprofit organization and, therefore, not tax-deductible.
source: http://www.sustainabilitydictionary.com/

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 21-03-2014
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Verder zoeken naar goede doelen marketing

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     goede doelen marketing
     cause related marketing
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.