- goede doelen marketing
- cause related marketing
Marketingpartnerschap tussen een profit- en een non-profit-organisatie met als doel er allebei voordeel aan te hebben. Denk bv. aan de postcodeloterij en zijn goede doelen.
Bron: Kennisconsult
Cause-related marketing occurs when a company states that a small part of the
purchase price will be
contributed to support a specified worthy cause.
source: Philip Kotler in The A to Z of Corporate Social Resonsibility, John Wiley & Sons Ltd, ISBN 978-0-470-68650-8
The association of a for-profit company with a non-profit organization or
government agency, to promote the company's products or services while raising
money or awareness for the non-profit or agency. Cause-related marketing is
generally thought of as distinct from corporate philanthropy because the
corporate dollars involved are not outright gifts to a nonprofit organization
and, therefore, not tax-deductible.
source: http://www.sustainabilitydictionary.com/
Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.
Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.