- samengestelde waarde
- blended value
De waarde die ondernemingen
of organisaties creëren is ondeelbaar en bestaat uit de som van financiële, ecologische en sociale componenten. Iedere organisatie, for-profit of
non-profit, creëert een bepaalde- positieve-, negatieve,- of gemengde waarde,
die de optelsom vormt van de gerealiseerde financiële, ecologische en sociale
resultaten.
Bron: Emerson, J., Bonini, S.,
Brehm, K. (2003). The
Blended Value Map Report
A term coined by Jed Emerson at Stanford University to describe social,
financial, and environmental value created by all organizations' activities
(whether non-profit or for-profit). When investors acknowledge these value
components, they can be more focused about their investments in organizations
that create the mix and amount of value that matched their own values.
source: http://www.sustainabilitydictionary.com/
Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.
Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.