snob effect

 - snob effect
 - snob effect


Koopgedrag waarbij mensen zich van anderen willen onderscheiden door juist een ander product te kopen dan wat gangbaar is. Hierdoor treedt het effect op dat de algemene theorie van vraag en aanbod wordt verstoord: de vraag naar het gangbare product valt lager uit dan mag worden verwacht. Het tegenovergestelde hiervan is het bandwagon-effect.
Bron: Kennisconsult

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 16-06-2016
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):
Gerelateerde begrippen:

Verder zoeken naar snob effect

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     snob effect
     snob effect
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.