positionering

 - positionering
 - positioning
 - positionnement
 - Positionierung


Het zoeken naar het meest geschikte marktsegment voor een product/dienst en het ontwikkelen van de juiste marketingmix om het daar succesvol neer te zetten.
Bron: Kennisconsult


A business activity that looks for opportunities (or “holes”) in a market in which to offer a viable product, service, or message. Positioning takes advantage of Environmental Modeling and Competitive Analysis (often using a SWOT Analysis) in order to compare the offerings of competing products, services, messages, and organizations in order to find opportunities not yet offered by others.
source: http://www.sustainabilitydictionary.com/

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 23-04-2012
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Meer over positionering

Literatuur
(1)
Lessen
(0)
Gereedschap
(0)
Multimedia
(0)
De praktijk
(1)
Experts
(0)
Links
(1)

Verder zoeken naar positionering

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     positionering
     positioning
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.