Kano model

 - Kano model
 - Kano model


Een model voor productontwikkeling, waarbij de te verwachten klanttevredenheid kan worden ingeschat op basis van de aan- of afwezigheid van bepaalde producteigenschappen.
Bron: Kennisconsult


Theory of customer satisfaction. Basically Kano saw three types of customer satisfaction: required (basic quality also threshold requirements), more is better (performance quality) and delighter (excitement quality).
Customers expectations change over time. Often what was once enough to delight a customer (remote control for a TV) becomes expected. Once a feature is expected the organization gets no credit for providing it they only risk a negative reaction if they fail to provide it.
Source: Curious Cat

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 04-10-2013
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Meer over Kano model

Literatuur
(0)
Lessen
(0)
Gereedschap
(0)
Multimedia
(0)
De praktijk
(0)
Experts
(0)
Links
(2)

Verder zoeken naar Kano model

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     Kano model
     Kano model
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.