positiediagram

 - positiediagram
 - position map


Een instrument dat kan worden gebruikt om producten van verschillende fabrikanten met elkaar te vergelijken, door ze worden op basis van voor consumenten belangrijke eigenschappen in een matrix te positioneren.
Bron: Kennisconsult


Products or services are 'mapped' together on a 'positioning map'. This allows them to be compared and contrasted in relation to each other. This is the main strength of this tool. Marketers decide upon a competitive position which enables them to distinguish their own products from the offerings of their competition
Source: www.marketingteacher.com


Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 26-10-2014
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Verder zoeken naar positiediagram

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     positiediagram
     position map
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.