strategieklok van Bowman

 - strategieklok van Bowman
 - strategy clock (Bowman)


Een methode om de concurrentiepositie van een organisatie te analyseren en te vergelijken met gelijksoortige aanbieders in de markt.
Bron: Kennisconsult


The 'Strategy Clock' is based upon the work of Cliff Bowman (see C. Bowman and D. Faulkner 'Competitve and Corporate Strategy - Irwin - 1996). It's another suitable way to analyze a company's competitive position in comparison to the offerings of competitors. As with Porter's Generic Strategies, Bowman considers competitive advantage in relation to cost advantage or differentiation advantage.
Source: http://www.marketingteacher.com/

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 26-01-2012
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Meer over strategieklok van Bowman

Literatuur
(0)
Lessen
(0)
Gereedschap
(1)
Multimedia
(0)
De praktijk
(0)
Experts
(0)
Links
(0)

Verder zoeken naar strategieklok van Bowman

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     strategieklok van Bowman
     strategy clock (Bowman)
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.