prestatieprisma

 - prestatieprisma
 - performance prism


Een door Andy Neely and Chris Adams ontwikkeld tweede generatie prestatiemanagementraamwerk, waarbij gemeten wordt op vijf facetten:
1. Tevredenheid van belanghebbenden: wie zijn belanghebbend bij de organisatie en wat is hun belang?
2. Bijdragen van belanghebbenden: wat heeft de organisatie nodig van haar belanghebbenden?
3. Strategieën: welke strategieën zijn vereist om te kunnen voldoen aan de wensen en behoeften van belanghebbenden, en welke om te kunnen voldoen aan die van de eigen organisatie?
4. Processen: welke processen vloeien noodzakelijkerwijs voort uit de benodigde strategieën?
5. Eigenschappen: Welke eigenschappen en middelen zijn vereist om deze processen door te voeren?
Bron: Kennisconsult

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 26-10-2014
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Verder zoeken naar prestatieprisma

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     prestatieprisma
     performance prism
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.