- prestatieprisma
- performance prism
Een door Andy Neely and Chris Adams ontwikkeld tweede generatie prestatiemanagementraamwerk, waarbij gemeten wordt op vijf facetten:
1. Tevredenheid van belanghebbenden: wie zijn belanghebbend bij de organisatie en wat is hun belang?
2. Bijdragen van belanghebbenden: wat heeft de organisatie nodig van haar belanghebbenden?
3. Strategieën: welke strategieën zijn vereist om te kunnen voldoen aan de wensen en behoeften van belanghebbenden, en welke om te kunnen voldoen aan die van de eigen organisatie?
4. Processen: welke processen vloeien noodzakelijkerwijs voort uit de benodigde strategieën?
5. Eigenschappen: Welke eigenschappen en middelen zijn vereist om deze processen door te voeren?
Bron: Kennisconsult
Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.
Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.