means-end chain

 - means-end chain
 - means-end chain


Marketers try to understand consumers’ knowledge structures by plotting means-end chains.  A means-end chain is a knowledge structure that links a consumer’s knowledge about product attributes with their knowledge about consequences and values.  The means-end perspective suggests that consumers think about product attributes subjectively in terms of personal consequences.  Marketers use direct elicitation, free-sort tasks, triad tasks, and laddering to construct means-end chains
Source: Peter, J. Paul and Jerry C. Olson

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 22-01-2016
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):
Gerelateerde begrippen:

Verder zoeken naar means-end chain

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     means-end chain
     means-end chain
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.